Marketingkommunikáció

A szervezetek, – beleértve a vállalkozások és nonprofit szervezetek, az önkormányzatok, vagy akár kisvállalkozások napi szinten kapcsolatban vannak ügyfeleikkel, megrendelőikkel, és beszállítóikkal, vagy más piaci szereplőkkel. E kommunikáció része a szervezet marketingkommunikációjának, mely a piaci megjelenés és jelenlét kommunikációján túl a sajtó- és pr-tevékenységet, a belső és külső kommunikáció megszervezését, vagyis az offline és online jelenlétet is ismertséget biztosítja.

A Lapcsoport Kft. célja, hogy elsődlegesen az online térben segítse partnerei piaci megjelenését.

A legtöbb vezető nagyon elfoglalt és nem is mindig rendelkezik megfelelő ismerettel a szervezet kommunikációjának megszervezésére, és a legtöbb esetben megfelelő szakmai háttérrel sem rendelkezik ahhoz, hogy a külső közlésre, a nyilvánosságot érintő és érdeklő kérdéseket a megfelelő csatornákon eljuttassa fogyasztóihoz.

A Lapcsoport Kft. a marketingkommunikáció területén az alábbi szolgáltatásokat biztosítja, és ezzel veszi le a terhet megbízói válláról:
– webes megjelenés, weboldal készítés,
– online kommunikáció
domain-név bejegyzés, és domainkezelés, tárhelyszolgáltatás, weboldalak készítése és gondozása
– sajtó- és pr tevékenység
– közösségi média alkalmazások kezelése (Facebook, blog, Instagram…)
– videó- és
reklámfilm készítés

Tisztázzunk pár száraz, de nagyon fontos fogalmat:

Mi a fogalma és célja a marketingkommunikációnak?

Az általánosan elfogadott megközelítés szerint a marketingkommunikáció a marketing egy szerves részét képezi, ami egyértelmű lehet számodra. Az egyik legismertebb meghatározása Philip Kotlertől származik, miszerint a marketing fogalma:

„Olyan társadalmi és vezetési eljárás, amelynek segítségével egyének és csoportok termékeket és értékeket alkotnak s cserélnek ki egymás közt, miközben szükségleteiket és igényeiket kielégítik.”

Ez kicsit nyakatekerten hangzik viszont egy kicsit egyszerűsítve a marketingnek a központjában a fogyasztó és annak igényei állnak. A vállalkozás legfontosabb feladata, hogy ezeket a felmerülő igényeket maradéktalanul kielégítse. Nagyon sokan nem veszik észre magukban azt a hibát, hogy legtöbben csak a pénzkeresést helyezik előtérbe, ahelyett hogy ügyfelei szolgálatára, azok igényeinek kielégítésére koncentrálna.
NE A PÉNZT ÜLDÖZD, mert az elillan előled! Valós igényt elégíts ki minél profibb módon és a pénz természetes jelenség lesz a zsebedben, nem álom. Sok vállalakozó álomvilágban és csődben éli mindennapjait. Nem is tud róla, mert csak dolgozik és nem keres pénzt, ez pedig a magyar KKV-k legégetőbb gondja. /Erről a problémáról pl. Pongor Juhász Attila-tól a www.pongorjuhaszattila.hu-n sokat olvashatsz./

Mi az a 4P modell és mik az elemei?

Jerome McCarthy-nak köszönhetően a marketinget négy részre oszthatjuk, méghozzá a 4P segítségével [Product (termék), Price (ár), Place (hely), Promotion (reklám, marketing, promóció)].

Termék: Jó termék nélkül ne is indulj a piacra, semmi értelme. Ha nem tudod az igényeket maximálisan kielégíteni, sőt mivel az igényeket igazából felülmúlni kellene első körben, inkább maradj alkalmazott. Egy termék nem termék, sőt a legjobb lenne azonnal egy úgynevezett termékpiramis /Keress rá, pl. az Online Katapultos srácok nagyon jól tanítják./ megalkotása, hiszen akkor a vevőket végig tudod vinni rajta és maximalizálni tudod a profitodat.

Ár: Az árstratégia az egyik legfontosabb egy vállalkozásban. Ne legyél olcsó, viszont adj minőséget, ne adj árkedvezményt, inkább adj plusz szolgáltatást! Árazási stratégiákról nagyon jó könyvek léteznek, majd egyik cikkünkben ajánlunk pár könyvet, amit tényleg érdemes elolvasni.

A hely: Ahol a marketinged jelen van. Online, offline ahol csak tudod, lepd meg a piacod és járj előttük mindig egy lépéssel. Tervezetten, párhuzamosan több csatornán és inkább folyamatosan kell a marketinggel foglalkoznod, mint ad hoc módon időszakonként sok időt beleölve.

A negyedik P tulajdonképpen maga a marketingkommunikáció. Célunk itt az adott termékről, márkáról, szolgáltatásról megfogalmazott üzenet közvetítése, a fogyasztó figyelmének felkeltése, a vásárlásra ösztönzés és az érdeklődés fenntartása a kommunikáció segítésével. Egy vállalat kommunikációjának tervezésekor minden esetben alapvető elvárás, hogy a kitűzött célok reálisak legyenek, figyelembe véve a vállalat lehetőségeit és erőforrásait. Az előbbiekben a felsoroltakon kívül, pontosabban azokat kibővítve, négy alapvető célt fogalmazhatunk meg, ha marketingkommunikációs kampányról beszélünk.