A keresőoptimalizálás a domain kiválasztásával kezdődik

Milyen a jó domain SEO szempontból?

Elvileg két választásunk lehet nagyon jó.

a.) ha a domain az általunk művelt, preferált tevékenység legfontosabb kulcsszavai közül kerül ki.
A példa kedvéért egy kazánkovács vállalkozás esetén a kazankovacs pont hu lehet a nyerő domain, feltételezve, hogy zömmel belföldre dolgozik a cég.
Ám ha külföldre is, akkor a hu végződés helyett a com vagy eu alternatívaként szóba jöhet.

b.) ha a cégnevünket adjuk meg domainnek és a szakma kulcsszavait a menüben helyezzük el. Erre jó példa lehet e sorok írója cégének domain neve, a bognarstudio pont hu. Az érdeklődő azt is megfigyelheti, hogy az online marketingben, a keresőmarketingben fontos kulcsszavak vagy a menüben vagy blognévben szerepelnek.

Kell-e nekünk sok domain-név? 

Sokan azt gondolják, hogy akkor járnak a legjobban, ha szakmájukra, tevékenységükre jellemző, szinte összes domaint felvásárolják.
Ettől kettős hasznot remélnek:
– több lesz a látogatójuk, ami a keresőoptimalizálás szempontjából fontos tényező
– a konkurenciát megfosztja a jó domain megszerzésének lehetőségétől.
Sajnos, az élet – pontosabban a keresőoptimalizálás szabály- és eszközrendszere – egyik kívánt cél elérésében sem lesz a segítségünkre.
Ugyanis a tartalom nélküli domain nem csihol látogatót, a konkurens pedig annyi domaint szerezhet  akár ingyen is, amennyit akar.
– Hogyhogy ingyen? – kérdezheti Ön. Nos, számos ingyenes blogszolgáltató működik, ahol némi toldalék fejében ingyen miénk lehet a domain sőt a tárhely is. (Pl. blog.hu; reblog.hu; blogspot.com és sorolhatnám.)

Milyen eszközök segíthetnek a domain és kulcsszó választásban?

Ha rákeresünk a szakmai águnk legfontosabbnak vélt kulcsszavára, akkor a Google keresőtáblájának bal alsó részén megjelennek a kapcsolódó keresések. Vagyis például a domain szó találati tábláján a látogatók jellemző keresőkifejezéseit láthatjuk, amit képen is mutatok:

erre keresnek a domainnévvel kapcsolatban

Így keresnek az emberek a domain szó mellett más formában

Másik nagyon jó lehetőségünk a Google AdWords fiókban megtalálható kulcsszó választó eszköz használata. Ebből a keresések nagyságrendje alapján tájékozódhatunk.
Ha Önt bővebben is érdekli a keresőoptimalizálás, akkor ezt a blogot, amely erre specializálódott, feltétlenül ajánlom: > a keresőoptimalizálás alapjai

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

A következő HTML elemeket és tulajdonságokat használhatja:

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>